Tobb reszre bontanam a nelkulozhetetlen elemeket:
- Pilota
- a helikoptert vezetni kell, ezert pilota nelkulozhetetlen, ez lennek en, a repulesert en felelek, az anyagi kart pedig megelozom biztositassal, remelem nem lesz ra szuksegem, de felkeszulten repulok minden eshetosegre.)
- Helikopter
- CP helikopter (collective pitch, allithato rotor allasszogu forgoszarnyas) az elobbekben kivesezett meretben barmekkora lehet, mar a micro heli is lehet CP (es a meter hosszu heli is lehet koax, tehat nem a merettol fugg)
- Motor - tobbnyire kefementes (brushless)
- Rotor fej (flybar nelkuli v flybaros)
- Szervok
- Tolto
- A helik tobbnyire LiPO aksikkal repulnek (Lithium polymer), konnyu, szinte barmilyen format lehet belole kesziteni (vekony, hengeres, hasab, magas stb), ezekhez kell egy jo tolto, balanceres (ezt is kivesezem majd)
- Aksi
- Az elozobol adodik, nem feltetlenul a helikopter resze, sot meg a csatlakozo sem 100%, hogy rajta van (tobb fele szabvany van, tobb fele meret, mindenki a sajat csatijat tartja jonak, ez ra van bizva a pilotara) tobb fele szam van rajta, cellaszam, mAh, C / burst C ezekrol is kesobb
A 450SE V2-t ezzel repulom - Szerszamok
- Tegye fel a kezet, aki most kezd bele a helikopterezesbe es van otthon rotorszogmeroje (digitalis lehetoleg :D), ball link removere stb. ez meg modellenkent is kulonbozo lehet, tobbnyire egy specialis szerszam lefed egy vagy tobb meretosztalyt (250-500 pitch gauge) de lehet, hogy gep specifikus (rotor holder for 250 se / swash leveler)
LiPO teszter, napon a nagyot el lehet olvasni, a picit rajta lehet hagyni a helin... - Vezerles
- Vevo - receiver, ez egy pici doboz, csatikkal a FBL rendszerhez v a szervokhoz, 2.4GHz, szerencsere ez is markankent mas szabvany, igy nincs konnyed ide oda ugralas, bar nem lehetetlen
- Ado - ez van a kezedben, tobb fele marka lehet, ebbol nekem a Spektrum DX6i van (abbol is a regebbi DMS2-es), affele belepo tav a CP vilagaba, kb ez vagy a Futaba T6J amivel mar erdemes belevagni (ami a kornyezetedben van es tanacsokkal tudnak ellatni, mindig jobb, mint egy hiperszuper de ismeretlen tav)
- Repuloter
- Eltekintve a micro heliktol, ami jo esetben lepattan a kertibutorrol / csillarrol, bizonyos meret utan, mar kell egy hely ahol repulhetsz (orszagonkent mas megkotessel) de ideallis hely repulesre: se kutya, se gyerek, jarokelok utvonala (ha van) mindig a latomezodben, mindig a vasat dobod el, nem pedig a kornyezetedet apritod a rotorral! Sokan focipalyan, gyartelepen repulnek, repter kozeleben a legterzarra azert figyelj...
- Potalkatresz
- A helikopter csavarokbol es karbonbol all, minden masra ott a gyorskotozo :D Eletemben nem hasznaltam meg annyi gyorskotozot, mint amennyit a 250SE-re elszortam, a helikopter torik, ha te nem zuhansz vele, majd elromlik, ez egy ilyen moka, legyen elerheto tavolsagban (1-2 nap) potalkatresz es az un crash kitekbol sem art ha van (rotorlapat, fotengely, talp stb)
- Turelem
- Senki sem istenadta tehetseg, ezt meg kell tanulni, ha a 4CH mar ment, attol a 6CH meg nem fog a tenyeredbol enni, lepesrol lepesre, ne haton kezdj lebegni, amig nem tudsz nyolcasozni (na jo, ezt en is megfogadhatnam :D)
- Penz
- Azok a franya anyagiak, minden viszi a penzt, idot stb, ez nem egy olcso moka, de odafigyelessel es szimulatorozassal nagyon sok torest el lehet kerulni
- Szimulator - mert megtanit repulni es valosag kozeli elmenyt nyujthat (plusz egy "space" a tores helyreallitasa :D)
Ez egy olcso tolto, mindent tud ami nekem kell... |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése