2014. szeptember 1., hétfő

Egyszer fent, maskor darabokban :D

Ez elozo bejegyzes elozmenyeirol par szosszenet. Hetvegen tukon ulve kirobogtam berepulni a 450-es helit, meg picit megkergetni a 250-est, ha mar ott vagyok :)

Szel szokasos 10-15mph, nem zavaro, megszoktam, szerencsere nem stabil, nehogy ra lehessen dolgozni, pl mikor hatra tettem a 250-est, hirtelen odebb tessekelte a szel 5m-t :)

Koran erkeztem, egyedul, vasarnap, csak en es a kek eg. Ha mar ilyen nyugis a terep, a nagy heli berepuleset ezennel megkezdtem... volna... ha a heli nem kezdett volna centrifugakent porogni. Gyro hibara gyanakodtam, mivel fel oran belul lesznek a terepen mas pilotak is, helicsere kovetkezett.

Miota a rikito farokrotor es egyebek vannak a helin, nagyon jo lett meretehez kepest a 250-es. Hatra mar siman megy, vissza is jon, kezes es megszoktuk egymast, egy picit meg mindig huz bal hatra, de majd egyszer igerem kitrimmelem :D

A heli repulesben az a jo, hogy 5 percig tart, de 110% koncentraciot igenyel (az elejen, ahol en tartok mindenkeppen) ezert amig a tobbiek repulnek (akik kozben megerkeztek) en tudok pihenni. A 450-es gyro kompenzacio iranya lesz a hiba, leiras megnez, beallit es hajra. Hiba ugyanaz, majd megegyszer centrifuga (aznapi 3.) utan veszem a faradsagot es vegigolvasom a leiras vonatkozo bekezdeset (invert gyro pozitio eseten nem ful bal, hanem full jobb kell) es a heli "repul" amennyiben a kenguru tud repulni :D

Uj heli, uj beallitasok, Expo 0!!! meg jo, hogy minden mozdulatra ugrott... 15-20-15 belove (250-en ezt szoktam meg, minek tanuljak mast) ujra probalkozom es lass csodat, a heli egesz jol repulne, ha okosan nem linearis gazgorbevel idle offban, hanem govval repulnem idle 1-ben :D Aksicsere, csapo, 3. felvonas.

A vilag eddigi instabilitasa (v922) elveszett, az azonnali reakciok kisimultak (t250se) es a heli kezesbaranykent (leszamitva a kezdeti motor felporgetesi nyugot) repul, olyan figurakat csinaltam vele elsore (na jo, se a magassag, se a vonal, se semmi nem volt tiszta) amit szimulatoron gyakorolgattam es 2. aksibol inverted hoveringet is siman birta a gep (utana 250-el is ment). Gyro 63-on (ami spektrum szorzoval 50%) es a heli icipicit csovalja csak a farkat, de alomszepen repul, ha ilyen ugrasok vannak a 100-250-450 meretek kozott, akkor elore felek a 700+ merettol :D

Kozben a palyara megerkezett a klub "sztarja", egy szereny srac, F3C UK Team kabatban, Steve ket gyonyoru helivel. Csinaltam ket videot, nagyon tavol vagyok meg ettol a szinttol, de egyre jobban kezdem erezni a helit, meg is jott az onbizalmam...

Hazamentem ebedelni, vasarolgattunk es este ugy ereztem vissza kell mennem repulni, ma csodas nap van, mi baj lehet?

Gyrot ide oda allitgattam, 60-65 kozott, meg mindig a 63 a legjobb, felszalltam a 450-essel, kicsit a szintemhez kepest meggyotortem (hatra, vissza, hatra, oldalra ide oda, pirok stb) majd haton lebeges, a heli elkezdett centrifugakent porogni (ekszij adta meg magat), foldeteres elott lelottem a motort (osztonos, nem is gondolkodtam) osszeszedtem a "roncsot" es 1 start utan hazaballagtam :D

Nem osztogatnek tanacsokat, de azt megtanultam, ha egy heli honapokat v netan eveket all, akkor az ekszij cserere koltendo £3 sokszorosan megterul(ne, ha tudtam volna okulni a sajat hibambol elore :D)...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése