2014. november 14., péntek

Interju - Orban91

Mutatkozz be kerlek
Orbán Dávid (Orban91)




Miota foglalkozol modellezessel?
Kb 10 éves lehettem, mikor balatonra tartva megcsörrent édesapám telefonja, és a következő beszélgetésnek voltam fültanúja:
-Repülőgépet?
-...........
-Nah az fasza, valamikor kimegyünk megnézzük.

Következő hétvégén dunakeszi-alsó reptéren voltunk és akkor láttam életem első rc repülőjét.Mondanom sem kell szerelem első látásra.
Voltak már előtte rc autóim, de azok hirtelen csak játékoknak tűntek, ez pedig valami fekete mágiával megkent élvezetesség.
13 évvel ezelőtt kaptam meg az első Easy Star-omat, hogy tanuljam, érezzek rá az irányokra.Kb fél év után nagyon meguntam, majd gondoltam egyet és elmentem a Origo modellbe vásárolni.Depron lapok, carbon szálak, esc, szervók, (áttételes)kefésmotor volt a kosaramban.Emlékszem, hogy amikor megkérdezte az eladó, hogy mi a tervem ezekkel, csak kinevetett.Ott álltam majdnem 11 évesen, és kb egy világot rombolt le bennem.
Hazamentem, és neki láttam egy Diablo 3D Park Flyer építésének.Az első 2 prototípus repülhetetlen volt, de a 3. a mai napot a polcomon hever rajta a 3D tanulásainak a nyomaival.Imádtam, de meguntam a levegő meghódítását.
Következő projektem az autózás volt.Ez volt az a műfaj amiben majdnem 10 évig láttam fantáziát.Tamiya modelljei közül kb 20 példányom biztos volt(TRF 415,TRF416, TRF417, TB EVO5, TA05MS, F103, F104,DF02,DF03,TA05) A gimnázium indulásával fel kellett számolnom a gépparkomat, és helyette helizni kezdtem.(Anyagi okai voltak a váltásnak)
Vettem egy Honey Bee King2 típusú gépet.Heteken keresztül tanulmányoztam, mi miért működik rajta, bújtam a forum.rcmodell.hu-t, és nagy szerencsémre ekkor ismerkedtem meg Kreutz László kollégával. Nagyon sok tanácsot és segítséget adott nekem, ezennel is szeretném megköszönni Neki!
A HBK2-t egymás után 3x is rommá törtem géphiba miatt, majd eladtam helyette lett egy T-rex 450 SE V2. Ezt az egyetem miatt voltam hajlandó eladni, és helyette vettem egy T-rex 500ast......igen én sem értem a logikát.Meg voltam szorulva és beruháztam egy még drágább gépre.De ez sem maradt nálam így került hozzám még 1 T-rex 450pro, majd egy Trex 250 pro fbl.(ma már csak ez van meg).

Kb 14 éve modellezem eddig csak rc tengeralattjárót nem próbáltam, de remélem egyszer az is lesz:D


Melyik tipusat uzod a modellezesnek?
Helikopter, Auto, Repulo, Hajo

Ha ujrakezdhetned mit tanacsolnal zoldfulu onmagadnak?
1, A klón gépeket kerüld el messziről te ÁLLAT, csak szívni fogsz velük, és még az életet is megutálod!!!
2, Li-po aksit ne tölts a lakásban mert megint ki fog égni a nappali.
3, NE vásárolj többet az Origo modellben.
4, Inkább az egyik veséd add el ha pénz kell, ne a modelljeid!


Kedvenc modellekkel kapcsolatos torteneted?
1. Amikor egy Mikado logo 600 2 centivel mellettem csapódott be a földbe...azóta hiszek Istenben, és hiába a nevét számra nem veszem.
2. A szokásos 3 kérdés.
-Milyen magasra repül?
-Ilyet lehet venni a tescoban 5990ft-ért?
-Kipróbálhatom?
3, Nincs annyi karater, sem idő, hogy le tudjam írni őket.

Merre uzod ezt a hobbyt?
Újpest


Milyen tavot hasznalsz?
Dx7s

Mikbol all a gepparkod?
Trex 250, 4-5 repülő, 3-4 elektromos autó, 2 robbanós, egy 1,5m-es vitorlás hajó, etetőhajó, Sphero Ollie

Kit szeretnel kovetkezo interju alanynak? Es mit kerdeznel tole?

Kreutz László


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése