2014. november 17., hétfő

JR Propo Forza 450

A kepek alapjan sejtheto volt, hogy uj heli allt a hazhoz (A kepek ismetlodeseert elnezest kerek, de ez az en blogom :P). Mivel a ferohely szukos, ezert a 450SE-nek mennie kellett (igazabol nem, de masnal jobb helye lenne, mint nalam a polcon, erzem van meg benne par virgonc pillanat).

Rovid megemlekezes az Align 450-rol, repult nalam berepulest, utana par (3-4) jo startot, elszakadt az ekszij, ujjaepitettem, belemeltem es eladtam :D Nem valami fenyes karrier, gondolkodtam a 250SE eladasan is, de egyenlore nem visz ra a lelek, tulsagosan hozzamnott...

A valo eletben is valtozasok tortentek, ezert gondoltam kellene valami ami FBL, modern es legfokeppen Japanosan elegans. Valami bug lehet a vilagban, mert pont mikor a mini Protosokat nezegettem, megakadt a szemem a Froza 450 kiten, annyiert mint egy Gaui X3 vaz, volt benne motor + esc + digit szervo set + telemetrias fbl rendszer. Persze az ember nem teremt elo egy uj helinyi penzt egyik naprol a masikra, de egy szep napon a doboz az ajtom elott landolt.



A csomagolas (kulso karton) meg volt nyomodva, de belul a JR doboz sertetlen (kukackak tettek a dolgukat :D), mar par honapja fertoznek a Japan dolgok (Celica) igy az a gondolatmenet, amivel az egesz csomagolas / szereles menete meg lett tervezve, lenyugozott.



Minden csomag szamozva, azon belul kis csomagban csavarok / alkatreszek szinten szamozva 1-1, 1-2, 1-3 stb igy mikor kell csavar, csak kinyitod a kovetkezo szeretetcsomagot es nem keresgelsz a kupacban. (Mivel ez az elso sajat osszeszerelesu uj helim, lehet masoknal is igy van, mindenesetre nagyon meggyozott).



Az osszeszereleshez en a JR youtube videojat hasznaltam, hibaztam is par dologban (szervokar iranyok), de szerintem gordulekenyen ment minden. Egyeduli hianyerzetem a 2mm -es hex csavarkulcs hianya, 1,5mm -es volt a csomagban, bar nem azzal szereltem, de mindenesetre erre fel kell keszulni a jovoben aki ilyet tervezne epiteni.
Ha a szervo karok kifele neznek, nem lehet feltenni az elevator mixerkarokat, kivul van egy festett kozepvonal a 90 fokos szervokar / mixerkar beallitasanak megkonnyiresere. A szervokra pedig egy henger kerult, amire siman raszorul a szervokar, 1,5mm-es csavarral oldhatoan, szinten a mechanikus beallitast elosegitve (arra is figyelve a tervezeskor, hogy ha jol van beallitva, akkor minden csavar kivulrol elerheto legyen, ne kelljen a fo fogaskereken keresztul csavart allitani).





Mikor szereltem a helit, meg megvolt a Trex is, meglepo mennyivel kevesebb alkatreszbol, sokkal konnyebb helit tudtak kihozni, pedig a 450SE V2 volt a rovidebb, szelesebb heli.

Vannak pici szervokabel vezeto fulek amik nagyon megkonnyitik a vezetekek eltunteteset, bar az ESC es a tail szervo kabelet el lehetne vezetni a vazon belul, en jobban szeretem ha egy carbonfal vedi oket minden forgo elemtol (fofogas, fotengely, szervokarok stb.), de meg igy is ket kabelt leszamitva mindent sikerult eltuntetnem a canopy ala.



Mikor fizikailag osszeallt a kep, jott a flybarless rendszer kerdese, legyen JR XG6-os tavom, brutalis vevo arakkal (integralt telemetriaval persze) es maradjon meg a TAGS Mini...


Vagy legyen AR7200BX Beastx-em, integralt spektrum vevovel (keves helyet foglal, spektrum kompatibilis, viszonylag olcso), vagy vegyem a legjobbat a mini vbar szemelyeben?

A heli meg a postan volt utban felem (hetvegen lett fizetve, keddre erkezett), ezert kimentem repulni egy orat (papiron, valojaban voltam kint harmat is :D) ahol eppen a kbar nevu vbar klont szereltek az egyik Align 450L Dominatorra, meglepoen stabil lett, volt  meg kint Blade 450X (AR7200BX jar hozza) es egy 600as vbarral a kinezett fbl-es rendszerek kozul. A 600 / 450L pilotaja szerint, nincs kulonbseg a mini vbar es a mini kbar kozott (forumok szerint hw azonos, a mikado sw lekezeli a vevot, az uj verzio pedig mar tiltja is, ha van elo netkapcsolat a konfiguralas kozben).

Mikor a helyi pilotaink beszelgetesebol leszurtem, hogy a kbarbol tobb mint 20 db van mar a flottankban es mind hibatlan, el is dontotte a kerdest, ilyenem lesz. Arban £20 postaval, kell ala egy windows, valahol akad a sarokban porfogokent es egy vevo amivel ossze lehet kotni (meg egy kiegeszito polc, a vevo extra dobozanak). A tobblet suly es az extra kabeleknek nem igazan orultem, de ennyit fel tudok aldozni annak az oltaran, hogy a Nano QX es a helijeim tavja azonos maradjon (JR XG6 DMSSS-t hasznal, ami mar nem kompatibilis a Spektrum DSM2 / DSMX rendszerevel, sot a model match is hianyozna).

A kabelek feletti kereszmerevitot ki lehet valtani egy muanyag polccal (ugyanilyenbol ketto tarjta az fbl elektronikat is), de takarta volna a mini usb portot...


Mikor a mini kbar megerkezett (igert ebayes idopont elott) kezdodhetett a moka, Lekuzdve a forrasztopaka es az xt60 csatlakozo hazassagabol adodo nehezsegeket, az esc vegre megpittyentette a kbart, aminek az oldalan ismeros csatlakozo volt...



Spektrum szatelit foglalat, ami nemcsak az AR6200-at kuldte nyugdijba, de a kiegeszit polcot is (a csomagban volt egy ezt kivalto fem keresztmerevito) es mindezen felul meg suly / kabelmennyisegtol is megszabaditott.

Aprobb zokkenok utan, a kbar megtalalta a progit sot harmadszori elolvasas utan, a szatelit is bindelve lett, a heli bevetesre keszen all es itt a lenyeg a "heli"-n van, mivel a tavomon idokozben felfedezett elhasznalodas jelei egyre jobban zavarnak.

Mar az elejen is elkalandoztam az XG6 iranyaba (telemetria, jujdejolenne) es a kinalatot bongeszve a DX7s is kecsegteto ajanlatnak tunt (szinte DX8), de vegul az uj DX6 lesz a befuto.

Mivel ez majd egy uj post lesz, az alabbi felsorolas csak a szempontokat tartalmazza, amit mashol ennyire egyben nem talaltam meg:
  • Kijelzo vilagitas
  • DSMX (Nano QX vevo nem cserelheto)
  • DX9 quad bearing gimbal (minosegi es preciz karok)
  • Alacsony ar
  • Ajandek 2db AR610 full range vevo
  • Telemetria lehetoseg
  • 250 model memoria (kell egy raktar :D)
  • SD kartya
  • Frissitheto firmware
  • Beszel (2 perc van hatra, aksi 5.4 volt stb)
  • Gazra vagy barmi masra indulo timer (elfelejtettem elinditani kizarva)
  • 3 allasu kapcsolo (Nano QX - normal / speed / agility mod)
  • Nagyobb felbontasu kijelzo mint a DX7s / DX8-on
Ha idaig eljutottal, akkor igazan kitarto vagy, koszonom :)

2 megjegyzés:

  1. Nem akarok beleszólni, de az a kábelezés, meg gyorskötöző , nem tesz jót egy FBL kütyünek sem.

    VálaszTörlés