2014. július 9., szerda

Best offer

Amiben biztos voltam, kell egy jobb TX (minosegi, mert ebbol nem akarok masikat legalabb 1 evig) ezert T6J / DX6i / J6pro kozott orlodtem, meg kellett egy heli, aminek nincs farokmotorja (az ok dramai, nincs kedvem a jovoben a farokmotor vezetekeit foltozgatni, mechanikus cserevel siman elboldogulok) igy kotottem ki harom lehetseges helikopternel:

Solo Pro 180 - 318A + J6pro RTF
- kardanos farok resz, olcso, kiprobalt megbizhato heli, BL motor



Trex 450 plus RTF
- futaba tav T6J!, hatalmas heli, flybar (nincs olcso / draga fbl rendszer, ha elrontom az az en hibam), BL motor, Align helikopter, sok ezert tapasztalat a helivel forumon



Blade 450 3D RTF
- olcsobb mint a Trex, gyarliag DX6i-vel adjak, ami mar grafikus kijelzos Spectrum TX (meg sok minden mas, amirol nem is tudtam, pl Model Match, timer), szamomra ismeretlen marka (nem repulik az ohazaban, UK-ban nepszeru) par muanyag alkatresz nem igazan tetszik rajta (450X mar mas teszta :D)



Volt egy keretem, amibe a ket nagyobb mar csak nagyon szoken, a solo pro vidaman belefert, az uj helinel a fo szempontjaim a kovetkezok voltak, jobb TX - mint irtam, kardanos (ezt akartam) v szijjas farokrotor meghajtas, kefementes motor (BL) - mert erosebb, ami par hatrol vissza nem jovetel utan a v922-nel egeto lett, nagyobb meret (450-es meretet tartjak a jo 6ch kezdo helinek, mert nagyon stabil) de nem tulsagosan, mert valahol tarolni is kell.

Teltek multak a napok, majd ebayt bongeszve az align + dx6i feldobott egy gyanusan olcso helit, sok sok pot alkatresszel (Trex 250 + DX6i) ennyi volt + 1 kep (ilyet nem szabad vasarolni, mert mindig van vele gond :D) mivel a tavot amugy is terveztem beszerezni, eltem a best offer lehetosegevel es egy szemtelen arat kuldtem az egeszre. Nem sokkal kesobb jott a valasz, a kivant es a kinalt ar felenel ha megegyezunk akkor egy vagyott tav araban kapok egy helit is (+ toltot, + 1 aksit, + tuning rotorlapatokat + minden egyebb "lomot" ami meg volt a helihez) igy meglepettem parommal magamat egy szulinapi ajandek helivel.



Hasznalt helinek hig a leve, lehetne ez egy nagyon szomoru tortenet kezdete, de mindig gyoz az eros a jo felett... vagy valami ilyesmi.

A csomag megjott, a heli "hatalmas" az en szememben, de pont elfer a szamitogephazamon az asztallap alatt. A tav eg es fold a v922 TX-ehez kepest, ezert az is ajandeksorsra jutott.

Hulyegyerek nem tanul masok intelmeibol 1:
- kimentem repulni, heli emelkedik, leszall, eldol, kapal, leall :D
Hulyegyerek nem tanul masok intelmeibol 2:
- tx kikapcsol (failsafe jo dolog), rotor felporog, heli szerencsere felele huz, tx bekapcs, ketsegbeeses a felporgo helitol megriadva, throttle hold csipogas megoldva, heli leallitva, aramtalanitva, TX kikapcs,  mindneki boldog :D

Ekkor kovetkezett 2 het repmentes idoszak (volt, hogy en repultem volna, de nem volt meg a kollektiv - se szogmerom hozza - igy kertbe ki, motor felporget, lakasba be seta lett belole) amikor a heli szerelesthez nem konyitobol, minden csavart es tolorudazatot ujra beallitok emberkeve szinteztem fel magam.

A tejlesseg igenye nelkul az alabbi dolgok voltak rosszak:
- csavarok kilazulva
- farokrotor tolorud es servo rossz helyen / iranyba tol
- gyro nagygephez belove
- teljes rotorfej elallitva
- mas pilotahoz lott tx setup
- laza ekszij
- motor es esc vezetek ugy elvezetve, hogy azt a porgo motor blankolja (szerencsere csak 1-1 vezeteket)

A heli tolomerovel beallitva tized mm-re pontosan, szervok beallitva, esc athelyezve, kabelek elrendezve, szemre belott kollektivvel (szogmero kinabol jott, gyalog v palack postan, lenyeg a lassu metodus volt :D) es hatalmas lelkesedessel heli a kertben, kollektiv maxon, gaz maxon, heli koszoni szepen jol erzi magat a foldon...

A heli a 250-es meretosztaly kozkedvelt darabja, maradjunk annyiba par helyen 0.5mm-es elteres volt a gravitacio javara, ezt orvosoltam (3 szervo mozgatorudazata allithato) es a heli hatalmas meglepetest okozva, megallt egyhelyben, immaron a levegoben. Minden szivas amit a v922 megzabolazasa kivant, minden kicserelt es tort wltoys alkatresz, a sok szimulatorozas meghozta gyumolcset, egeszen 20masodpercig, amig rajottem, hogy ez nagyobb / gyorsabb / furgebb mint gondoltam es leszalltam a helivel.

20mp es mondjuk azt, ha nem lennek szobatiszta, becsinaltam volna :D A heli gazgorbeje 100-95-90-95-100 -on (Align ESC nem tud govot ezzel a helivel megbizhatoan), expo 0%-on (okosan :D), de a csavarokig szetkapott heli repult, stabilabban mint a v911-ota az osszes tobbi helim (ami csak a v922-t fedi le, de akkor is :D).

Picit reszeltem a helin, mert lotyogott a rotorbefogo (ferde rud kozepen, csere) uj lendulet es a heli elszenvedte az elso crasht :D 1 percnyi lebeges utan eldolt. (Gyro valahova volt belove, ahol en jonak tartottam "formrol" :D, gyari flybar is gorbe volt) kb £0.10 kar keletkezett a heliben (fix mozgatorudazat egyik feje nyalodott el) ezert a teljes rotorfejet darabokra szedtem es ujra epitettem.

Ezzel el is erkeztem a Tiri 250 azon allapotaba, amikor a motor tarto 4 hex kivetelevel minden csavar volt mar kiszedve es ujra visszateve (azokat is meghuztam).

Ennek kb 3 hete, azota lebeges gyakorlas ment dogivel, kb 25 startnal tartok, a kezdeti 4 perces startokat egy mezogazdasagibb gazgorbevel (75-73-70-73-75) es az Align 205D lapatjaival sikerult 5percig tolni (3.8v marad, meg lenne benne 0,5-1 perc) repidoben.

Vasarnap pedig eljutottam egy ures krikett palyara, ahol a heli eloszor emelkedett el a kezeim kozott 5 emelet magassagba, par gyors fordulo, jobra - balra orentacio utan, 2,5 lemerult aksival a zsebemben vidaman ballagtam haza, azon morfondirozva, hogy kell meg 3-5 aksi :)

Hetfoi napomon kijutottam egy "igazi" rc repterre, ahol 2 startom volt brutal oldalszelben, mindketszer 1-2m-t dobott a helin le / fel a szel, leszallaskor pedig felboritva a helit a magas fuben.

Hazaerkezve meg lebegtem egy startot (okosan poloban) vacogva, majd a maradek ket maxra toltott aksival bejottem felmelegedni a lakasba, es itt tartok most.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése