2014. július 7., hétfő

Blog magamnak...

Ez a blog azert szuletett meg, mert lassan 1,5 eve (komolyabban 0,5) magaba szippantott a forgoszanyas bizgerek vilaga.

Legelso rc helis probalkozasom meg egy infras koaxxal kezdodott, hab test, torekeny szerkezet, toltorol toltes, instabil mozgas. Mindez meg az ohazaban, szobaheli letere egesz jol birta a gyurodest, csak 1x tort el, el is felejtodott...

Minden helis jotanacs kezdoknek azzal indul, ne vegyel kezdetnek nagy helikoptert, amirol en azt se tudtam, hogy ingyen osztogatjak, ezert meret a lenyeg alapon megtalaltam a Double Horse 9053-at. Ami azert jo mert NAGY es mert jo hosszu az antenna a transmitteren (radio, tovabbiakban TX). Rovidre fogva, a heli toltoje hibas volt, honnan tudhattam volna? A radio mar kifuto technologia (bar infrahoz kepest elorelepes), a heli fem, ami jo azert, mert ha torik, akkor gorbul, cserebe nehez.

DH9053 - 3,5CH



Elony
- jo nagy,
- olcso alkatreszek

Hatranyok
- gyenge rotor felfogatas (onmetszo csavar muanyag hazban)
- nem 2.4GHz
- farokrotor mivel vizszintes, semmit nem tud tenni a szel ellen (a labaknak jot tesz, mivel nem kevesebbet, mint egy teljes parknyit setaltunk utana, amikor elvitte a szel :D)

Mint minden heli, ez is padlot fogott, amig alkatreszre vartam (ebay) elkezdtem kikupalodni, majd jott a megvaltas. Mivel a sikerelmeny ebben a hobbyban erosen model fuggo, a 9053 hetekig pihent a sarokban, nem is akartam ra nezni, veletlenul boklasztam a neten es "fuggoleges" farokrotorlapatos helit kerestem, 4CH es a buvos 2,4GHz volt a lenyeg, igy talaltam meg a fixed pitch helik koronazott aprosagat a v911-et.

WLToys v911



V911 csomagja egybol ket aksit tartalmazott (120mAh lipo) tolto is duplan tolt, TX-rol is lehet tolteni az aksit ha eppen nincs mas, 20 - 30 perc es mehet a 2x 5 perc moka. Ez egy hihetetlenul kezes (tulsagosan is) heli, ami azt a hamis erzetet adja, hogy mar EN tudok repulni...

A heli kitartott par ideig-oraig, majd jott a tuning... cnc fem alkartreszek jotte, ekkor meg nem tudtam mi az a swash, lapatbefogo stb, csak tudtam, hogy ez kell nekem. Reszelgetes, sot szike hasznalata utan az uj upgradelt v911 csak arra vart, hogy elemelkedjen (okosan a kezembol, sima gazra) es meg tobb oromet okozzon nekem.

Mivel mar gyengebb szelben (16km/h) is kimereszkedtem a helivel, vagytam megint valami jobbra (2-3 honapig tartott a moka) es elerkezett 2013 karacsonya.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése